sobota, 11 lipca 2015

Wiśnie w soku własnym

Kochani mamy porę zbiorów. Czas drylować wiśnie. Na pewno macie swoje sprawdzone przepisy z których jesteście dumni. Ja też mam taki przepis. Nie jest mój, ale się z Wami podzielę. Przepis jest bardzo stary, przynajmniej  sprzed II Wojny Światowej. Odziedziczyłam go od Babci Krysi. Jej kuchnia zawsze mnie zachwycała prostotą i smakiem. 




Przepis jest mało pracochłonny. Kiedy go poznałam od razu przypadł mi do gustu. Owoce po przetworzeniu są twarde, chrupkie, sok jest gęsty, esencjonalny, pięknie pachnie i jest pyszny. Ja używam,  tych wiśni do nadziewania pączków, mufinek, do dekoracji tortów, do zupy owocowej. Tak więc mamy dwa w jednym, czyli wiśnie we własnym soku i sok do herbaty. Nie będę więcej zachwalała, spróbujcie to się przekonacie i już zawsze tak będziecie robić.

Potrzebne są:
  • 3 kg wiśni
  • 2kg cukru
  • drylownica
  • małe słoiki
  • butelki na sok
  • garnek do pasteryzacji.

Wiśnie trzeba wydrylować, włożyć do garnka i zasypać na kilka godzin cukrem, wymieszać. Wiśnie puszczą dużo soku. Surowe owoce, z garnka trzeba przełożyć  do słoiczków ( ciasno upchać) , zlać nadmiar soku.

Pozostały sok zlać do butelek.
Pasteryzować 15 min.



To cała procedura.
Wiśnie wkładam do małych słoiczków żeby po otwarciu wszystkie zużyć. Zimą po otwarciu słoika mam wrażenie że lato jest blisko mnie. Odsączone owoce zachowują soczystość, chrupkość, cały smak i aromat lata.  Z soku można  zrobić nalewki, kisiel, koktajl mleczny, używać do słodzenia herbaty.

14 komentarzy:

  1. I zrobione dzięki :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To teraz spróbuj i pochwal się czy Ci smakują.

      Usuń
    2. Jak ja próbować zacznę to zimy nie ujrzą te wiśnie ;DDD.

      Usuń
    3. To masz silny charakter, ja muszę zawsze spróbować, bo spać bym nie mogła. Cały zapas wynoszę do spiżarni, a jedną porcję zostawiam domownikom na spróbowanie.

      Usuń
    4. Właśnie robię sok wg tego przepisu i czy pasteryzujemy sok ,czy też cukier go konserwuje.Ilona

      Usuń
    5. Pasteryzujemy przez 15 min. Niepasteryzowane mogą fermentować.

      Usuń
    6. Dziękuję za szybką odpowiedź.Robię z 6 kg wiśni i rzeczywiście soku jest bardzo dużo.Ilona

      Usuń
    7. Im dłużej postoją zasypane cukrem tym są smaczniejsze. Robiłam ostatnio 5 kg.
      Z braku czasu do słoików pakowałam na 3 dzień.

      Usuń
  2. W najbliższą sobotę wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. a co z wiśniami w słoikach? też pasteryzujemy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do słoika wkładasz surowe wiśnie i zalewasz surowym sokiem. Zakręcasz słoik i pasteryzujesz ok 15 min.

      Usuń
  4. Dziękuję.To znaczy, pasteryzujemy sok w butelkach 15 minut i wiśnie w słoikach też 15 minut?

    OdpowiedzUsuń
  5. Soki można pasteryzować troszkę krócej, jeżeli butelki są małe. Chodzi o to żeby się dobrze zamknęły.

    OdpowiedzUsuń